נערה צעירה המתארת את המאמץ והקושי בהטמעת אמנת האו ם בדבר זכויות הילד במערכת החינוך ובמוסדות החברה כולה.
יוניסף קרן האו םלמען הילד אחראית בפני וועדת זכויות הילד של האו ם להפצת האמנה ויישומה המיטבי.
לצפיה בכל תוכן המצגת :
לחצו כאןUnited Nations International Childrens Emergency Fund
קרן האו"ם למען הילד
2003 1946
"וימשכו ויעלו את יוסף מן הבור וימכרו את יוסף לישמעאלים בעשרים כסף ויביאו את יוסף מצרימה".
בראשית ל"ז כח
מכירת יוסף על ידי אחיו
גוסטב דורה (3881-2381)
"קח את בנך את יחידך אשר אהבת והעלהו לעולה כך אלהים לאברהם. ואנחנו קוראים לו אברהם אבינו. איזה אב הוא לנו שהיה מוכן להקריב את בנו [1] על המזבח! "
רמברנדט 5561 פרט מתחריט "עקידת יצחק" מוזיאון ישראל ירושלים קטלוג מס. 4 תשכ"ה עמיחי יהודה4002 "תנ"ך תנ"ך אתך אתך ומדרשים אחרים 02" מתוך "פתוח סגור פתוח" שירי יהודה עמיחי כרך ה עמ 771 הוצאת שוקן
[1]
בראשית כא 9
" ו תר אה ש רה את- ב ן- ה גר ה מצ רית אש ר- י לד ה לאבר ה ם מצ חק. ו תא מר לאב ר הם גרש ה אמה ה זאת ואת- בנ ה כ י לא י יר ש בן- הא מה ה זא ת עם- ב ני עם- י צ חק. רמברנדט - 24-0461 הגר וישמעאל במדבר של וי ותל ך ותת בבמדבאדאר שב ע; ו יכ לו המים מן-החמת ותשל ך את- חה ר ע ה ד ע ר מ ר ב ת בעיני אב רה םתע ל ל ה מנג ד הר חק כמטחוי קשת אחד השיחים; ותל ך ו שב אמ אדאל- בנוה במות היל ד ותשב מנג ד ותשא את- קול ה ותבך; ר ה ותארא .
מאז ומעולם מצבם של ילדי העולם היה בשפל המדרגה. רצוף צער וכאב.
גורל זה עדיין מלווה חלק גדול של ילדי העולם.
מיליון ילדים מתים מידי יום.
האם זו המשמעות של "זכויות הילד"
בגיל 41 קראה פטריסיה באתר אינטרנט את אמנת זכויות הילד. הנושא נראה לה חשוב עד מאד והיא רצתה להפיץ את האמנה בעולם להביאה לתודעת הציבור וליישם את עקרונותיה בכל מקום בו יש ילדים.
"מי משפיע הכי הרבה על חיי הילדים"
חשבה לעצמה פטריסיה "בוודאי ההורים.
אלך קודם כל אל ההורים".
באה אל ההורים. ואמרה להם:
"אתם ההורים אתם שאוהבים כל כך את הילדים וודאי יקרות לכם זכויות הילדים "עזרו לי ליישם את האמנה בחיי יום יום ".
אמרו לה: מה כתוב באמנה
אמרה להם: "המשפחה היא קבוצת היסוד של החברה וכסביבה הטבעית להתפתחותם ורווחתם של
הילדים.
מן ההכרח
כי יובטחו לה - למשפחה - הגנה וסיוע
ככל הנדרש כך שתוכל לשאת במלוא אחריותה במסגרת הקהילה
אמרו לה: זה טוב
מה עוד כתוב בה
אמרה להם: יש לנקוט בכל האמצעים החברתיים והחינוכיים
על מנת להגן על הילד מפני כל סוגי האלימות הגופנית או הנפשית החבלה או ההתעללות...
אמרו לה: אבל כתוב בתנך: "חוסך שבטו שונא בנו" איך נעניש את הילדים איך נלמדםלהבחין בין טוב לרע
הלכה ובאה אל המורים. אמרה להם:
אתם שגם אוהבים ילדים וגם כל עבודתכם לטפח ולפתח את הילדים מי מתאים יותר מכם להביא את דבר האמנה לבית הספר אמרו לה: "המדינות יבטיחו לילד אמרה להם: מה כתוב בה באמנה המסוגל לגבש דעות משלו את הזכות להביע דעות אלה בחופשיות בכל הענייניים הנוגעים לו ויתנו לדעותיו משקל ראוי בהתאם לגילו ולמידת בגרותו".
אמרו לה: ומה אם דעותיהם של הילדים תהיינה מנוגדות לדעותינו כיצד נשמור על הסמכות החינוכית שלנו איך נבטיח את המשמעת בכיתה... לא אנחנו עדיין לא מוכנים.
באה אל הפילוסופים ואמרה להם:
"אתם הפילוסופים הוגי הדעות אמרה להם: מי כמוכם מתאימים להבהרת "בכל הפעולות הנוגעות לילדים... תהא טובת הילד ערכי היסוד של החברה" שיקול ראשון במעלה". עזרו להביא את אמנת זכויות הילד לציבור הרחב". אמרו לה: זה נושא שנוי במחלוקת. מי יחליט מהי
טובת הילד האם מדובר ברצון הילד או באיכות חייו זה לא"מה כתוב באמנה יחליט שאלו אותה: עניין אובייקטיבי. האם הילד על כך או הוריו ומוריו ובכלל האם ילד יכול לקבוע מה טוב עבורו לא אנחנו עוד צריכים לחשוב על הנושא.
הלכה ובאה אל המחוקקים (חברי כנסת). אמרה להם: "אתם המחוקקים בידכם לחוקק חוקים שיביאו ליישומה של אמנת זכויות הילד עזרו לקדם את יישומה של אמנת זכויות הילד".
שאלו אותה המחוקקים: "מה כתוב באמנה" אמר להם: "המדינות ינקטו בכל האמצעים המתאימים החקיקתיים מנהליים או אחרים למימוש הזכויות המוכרות באמנה זו [...] זכויות כלכליות חברתיות ותרבותיות [...] עד מירב המידה האפשרית" אמרו לו: זוהי החלטה גורפת הדורשת משאבים כלכליים רבים ואתה יודע איזה קיצוצים יש השנה בתקציבים! ודרושה הסכמה
רחבה אולי נחוקק משהו חלקי שיש עליו הסכמה... עלינו לבדוק את הנושא...
התעצבה פטריסיה מאוד ושאלה אמרה להם... את עצמה: שאלו: מי עוד יוכל להעלות מודעות לאמנת זכויות מי מעוניין בקדום זכויות הילד הילד רק הילדים!
איך שכחתי את הילדים חלשים ואין להם התקשורת עיתונאים תקציבים... מה פתאוםופרסומאים!! טלוויזיה שנעשה פרסום
לאמנה
התעצבה מאוד פטריסיה ובדרכה חזרה עברה ליד כנס של עמותות למען הילד. נכנסה וראתה על הקירות פוסטרים של ילדים. בין הקהל היו הרבה בני נוער לצד מבוגרים. שאלה אותם בזהירות: "האם אתם מוכנים לסייע בהפצת האמנה וביישום זכויות הילד" אמרו לה:
"אנחנו... אנחנו כבר מחכים לך למה לא באת קודם
עם מי אנחנו עכשיו
כל אחד רואה את הזכויות מנקודת ראות אחרת לעתים במקום לראות את כל הטוב שבה מתמקדים בדבר אחד שבדיוק לא מתאים ואז דוחים את הכול.
האם נישאר עם ההתנגדויות ונוותר על יישום האמנה ואולי נבהיר לעצמנו מה היתרונות שבאמנה ואולי נבהיר לתלמידנו את משמעות האמנה ואיך נוכל להיות חברה טובה יותר ברוח האמנה
האם זו המשמעות של Child Advocacy