קובה מהווה מוזיאון אקטיבי לחובבי מכוניות קלאסיות.
למעשה, עם הנחיתה בקובה התחושה האופפת את התייר היא שהזמן עמד מלכת.
בזמן שהמערב התקדם למאה ה 21 קובה נשארה תקועה וקפואה אי שם בשנות החמישים של המאה ה 20.
הודות למהפכה בשנת 1959, ניתוק היחסים עם ארה"ב, דריסת הרגל של ברה"מ וקריסתה,
ועמידה עיקשת בפני אמברגו הנמשך למעשה עד היום. נאלצה קובה ללמוד, להמציא ולתחזק
יש מאין את כל המערכות המוטוריות שברשותה.
סלילת הכבישים הופסקה אי שם בשנות ה 70 וכתוצאה מכך התחזוקה היא אחת ל 15 שנה.
ולפיכך ישנם בורות רבים, מהמורות וכבישים שנגמרים באופן פתאומי.
מכוניות המשוועות לחלקי חילוף שחלף זמנם מן העולם.ולפיכך, על מנת להחזיק את הרכב, כל סככת רחוב הופכת ליצרנית רכב מדופלמת.
לא מעט ענתיקות נראות יותר כמו שיבוט מאשר כמו מכונית.
השלדה מתוצרת שברולט, המנוע מתוצרת פיאט, הפנסים מתוצרת קדילאק, הידיות מתוצרת
ביואיק, המושבים מתוצרת דודג', וכך הלאה. בקיצור גן עדן אבל מאולתר.
המחסור בדלק מביא את תושבי האי הארוך לנוע בדרכים באמצעים שאנחנו, בעולם המערבי,כבר שכחנו מזמן. בכל מקום רואים עגלות על סוסים, חלקן צבעוניות ובולטות, אופניים עם מקומות להרכבה מאחור לעתים בתשלום, ומשאיות שהפכו לאוטובוסי ענק למאות נוסעים.
ההערכה היא כי ישנם כ 173.000 מכוניות, 29.000 אוטובוסים, 11.400 טרקטורים.
180.000 אופנועים, קרי עד 32 כלי רכב ל 1000 איש. להשוואה, מספר כלי רכב לכל 1,000 בני אדם ב 1997 היה 110 ב צ'ילה, 45 באקוודור, בגואטמאלה 17 ובארה"ב 767(נכון לשנת 2004)
לצפיה בכל תוכן המצגת :
לחצו כאןתחבורה מכוניות וכבישים בקובה
בה מהווה מוזיאון אקטיבי לחובבי מכוניות קלאסיות. עשה עם הנחיתה בקובה התחושה האופפת את התייר היא שהזמן עמד מלכת. מן שהמערב התקדם למאה ה 12 קובה נשארה תקועה וקפואה אי שם בשנות החמישים ל המאה ה 02. דות למהפכה בשנת 9591 ניתוק היחסים עם ארה"ב דריסת הרגל של ברה"מ וקריסתה מידה עיקשת בפני אמברגו הנמשך למעשה עד היום נאלצה קובה ללמוד להמציא ולתחזק מאין את כל המערכות המוטוריות שברשותה. ילת הכבישים הופסקה אי שם בשנות ה 07 וכתוצאה מכך התחזוקה היא אחת ל 51 שנה. פיכך ישנם בורות רבים מהמורות וכבישים שנגמרים באופן פתאומי. וניות המשוועות לחלקי חילוף שחלף זמנם מן העולם על מנת להחזיק את הרכב כל סככת וב הופכת ליצרנית רכב מדופלמת. שלדה מתוצרת שברולט המנוע מתוצרת פיאט הפנסים מתוצרת קדילאק הידיות מתוצרת איק המושבים מתוצרת דודג וכך הלאה. בקיצור גן עדן אבל מאולתר. חסור בדלק מביא את תושבי האי הארוך לנוע בדרכים באמצעים שאנחנו בעולם המערבי ר שכחנו מזמן. בכל מקום רואים עגלות על סוסים חלקן צבעוניות ובולטות אופניים עם ומות להרכבה מאחור לעתים בתשלום ומשאיות שהפכו לאוטובוסי ענק למאות נוסעים. ערכה היא כי ישנם כ 000.371 מכוניות 000.92 אוטובוסים 004.11 טרקטורים 0.081 אופנועים. קרי עד 23 כלי רכב ל 0001 איש. שוואה מספר כלי רכב לכל 0001 בני אדם ב 7991 היה 011 ב צילה 54 באקוודור אטמאלה 71 ובארה"ב 767 (נכון לשנת 0002)
בקובה כיום המכוניות הן בעיקר אמריקאיות והממשל עדיין קומוניסטי
זהו למעשה שילוב מטורף המהווה פועל יוצא למוטציות מוטוריות הייחודיות לקובה.
כבר בתחילת הביקור בקובה
התחושה הינה שאתה נמצא בסרט ושחזרת במנהרת הזמן לעבר
למעשה כל דבר שניתן לחבר לו גלגלים
הופך לכלי תחבורה והסעה
Cartsעגלה מתאימה לנסיעה בתוך ערים קטנות
שימו לב לתעריף בקדמת העגלה
טרקטור המשמש הסעה באזורים הכפריים
כרכרות אמצעי יעיל וזול לנסיעה בתוך העיר
קוקו טקסי
מונית קוקוס מעין אופנוע בצבע צהוב שהרכיבו עליו מבנה דמוי ביצה שיצר מעין טוק-טוק חמוד זול ויעיל
ביסי טקסי (טקסי אופניים)
טקסי Particulares
מונית פרטית אינה מורשת להסיע תיירים בפועל כולם עובדים בניגוד לחוק
תחבורה זולה משאיות Camaiones
דרך מקובלת מאוד של נסיעה בעמידה זולה זמינה וחסכנית
בשל המצב הקשה של התחבורה הציבורית
למשאיות חלק חשוב בהעברת נוסעים בעיקר באזורים הכפריים
מדמיינים איך זה לנסוע במשאית עמוסה וסגורה
מונית באופן יחסי
משאית טקסי תא נוסעים מפח לוהט
Transporte Escolar הסעות תלמידים
4 כיווני אויר
© צולם ע"י משה שי
עקב הסנקציות והמחסור בדלק
רוב האנשים בקובה לא יכולים להרשות לעצמם מכונית הליכה לאורך הכבישים היא תמונה נפוצה באי.
בקובה מקובל לתפוס טרמפיםרכבים ממשלתיים מחויבים לאסוף נוסעים
בכבישים היוצאים מהעיירות עומדים לעתים עובדי מדינה לבושים בצהוב amarillosומסדירים את רשימת הקובנים הממתינים לטרמפ.
אוטובוס המכונה "גמל"
שילוב של משאית ואוטובוס המיוצר בקנדה ייחודי רק לקובה מכיל כ 003 נוסעים.
התחבורה בקובה מורכבת מבליל של רכבים מסוגים שונים
הודות למהפכה ולמדיניות חוץ משתנה בהתאם לנסיבות.
תחילה השידוך עם האמריקאים שהציף את רחובות האי ברכבים אמריקאים
ונמשך למעשה עד סוף שנות החמישים (דגם אחרון שנת 95)
והמשכו באמברגו שפתח צוהר לכניסת ברה"מ לקובה
כחלק ממאזן הכוחות והאינטרסים בתק המלחמה
רכבים אלו מסוג Ladaסופקו לקובה מ 0791 ועד שנות ה 08 המוקדמות
© התמונה מכתבת " מתגלגלים בעולם" של אסף בר שי
חלקן נחתכו והפכו ללימוזינות לכל דבר ועניין.
רכבים אלו משמשים בעיקר תפקידים ממשלתיים
ואת צי הרכבים של משטרת קובה
הרכבים תוצרת ברה"מ מהווים כמחצית
מכלל הרכבים בקובה שאינם אמריקאים
אלו שברשותם יש מכונית דואגים לה כבת משפחה
© צולם ע"י נועה וגליה
רכב בסלון הינו תופעה שכיחה אצל הקובנים
להיות בעל מכונית בקובה מגדיר מי אתה אחזקת רכב היא יקרה עסק יקר
© מקור autoweek
זאת יחסית למשכורת ממוצעת של 71-11 דולר לחודש
המכונית כמו כל דבר אחר בקובה שייכת לממשלה
© צולם ע"י meital ushs
רכבים בבעלות פרטית הינם רכבים שנקנו עוד בטרם המהפכה בשנת 9591
מתוך 000.06 מכוניות קלאסיות בקובה
© צולם ע"י נגה וגליה
כמחצית הם משנות ה 05 עוד 52 אחוזים משנות ה 04 וכן מספר דומה של מכוניות קלאסיות משנות ה 03.
מותגים קלאסיים כמו שברולט פורד קדילאק ;Buickפלימות קרייזלר דודג Oldsmobile
שוטפים את הכבישים (גם כן כבישים) והדרכים באי
מכוניות הן בעלות ערך הרב ביותר מבין פריטי היוקרה בקובה
בקובה ניתן לרכוש רכב פרטי מגיל 53 שנה על הכביש
כשהאלתור והמיומנות חוברים ליצירתיות פרועה
© tommyimages.com
התוצאה שמתקבלת היא צביעת הרכב בצבע הבית
הרכב היפה בקובה מעוטר בפגושי עץ וצביעה ייחודית
עד המהפכה קובה הייתה היבואן הגדול ביותר של מכוניות אמריקאיות
מ 0691 נאלצו יצרני הרכב בדטרוייט להתאים עצמם לאמברגו של ארה"ב על קובה מצב הנמשך למעשה עד היום.
בקובה יש יותר מכוניות אמריקאיות השייכות לעשור של שנות ה -05 06
מאשר יש בארצות הברית
ומכאן שמכוניות אלו עומדות מידי יום בפני הכחדה
KentIdarAndersen
מהסיבה שישנו חוסר עצום בחלקי חילוף מקוריים שעבר זמנם
סביר להניח שזו האפשרות היחידה שעומדת בפני הקובנים
כתוצאה מחוסר חלקים מקוריים פשוט כדאי להשבית את הרכב
אולם הקובנים אלופי העולם באלתור חלקים שאינם מחזיקים זמן רב
ולפיכך ידע במכאניקה ומכונאות הוא חובה
ולמעשה כתוצאה מכך תמונות אלו הינן מחזה שכיח ברחובות קובה
כל סככת רחוב הופכת ליצרנית רכב מדופלמת
אלו שאינם מיומנים (ואין הרבה כאלה) מכניסים את הרכב ל"מוסך"
לא מעט ענתיקות נראות יותר כמו שיבוט מאשר כמו מכונית
המנוע מחוזק בחוטים מכל הדלק מאולתר והצינורית המוליכה אל הקרבוראטור שימשה במקור כצינורית שתן
השלדה מתוצרת